ДП "Тернопільський облавтодор" 

o_tern      

       Після входження Червоної армії на територію Західної України в 1939 році в Тернополі було утворено Тернопільський обласний дорожній відділ Головного дорожнього управління при Народному комісаріаті. В період німецько-фашистської окупації 1941 – 1944 рр. Дорожній відділ припинив свю діяльність. До 1939 року на території Тернопільського воєводства було тільки 637,0 км шляхів з твердим покриттям. Ширина проїжджої частини становила 3-4 м, ширина земельного полотна 5-7 м. Основним типом покриття було біле шосе та мостові (бруківка), які ущільнювались паровими катками, яких було 3 штуки на всю область. В області не було жодного кілометра асфальтобетонного та чорно-щебеневого покриття. Існуюча мережа шляхів , побудована в довоєнний час проходила, в основному по границях землевласників. Після звільнення області від німецько-фашистських загарбників відділ відновив свою роботу в м. Чорткові в квітні 1944 р. Відділ очолював Сафронов М.М. З серпня 1945 року переведений в м. Теребовлю, а з листопада 1949 року переміщений у м. Тернопіль. Під час другої світової війни значна частина автодоріг була сильно пошкоджена і тому в період з 1945 по 1952 роки завданням дорожників області було в найкоротший час ліквідувати бездоріжжя шляхом проведення капітальних ремонтів білого шосе та мостової. З 1946 р. по 1972 р. Обласне управління доріг очолював Зволь М. І. В області в після воєнний період працювала розгалужена система дорожніх організацій під керівництвом "Обласного управління шосейних доріг" підпорядкованого Народному комісаріату   внутрішніх справ (НКВС), яка проіснувала  до 1953 року. Капітальним ремонтом доріг республіканського, обласного та місцевого значення займалися шляхові-експлуатаційні дільниці (ШЕДи) та шляхові відділи райвиконкомів, які мали подвійне підпорядкування. В 1953 році система "Обласного управління шосейних доріг" НКВС була ліквідована, на її базі було створено відділ дорожнього і транспортного господарства (облдортранс). В 1954 році Обласний відділ дорожнього і транспортного господарства було реорганізований в Управління транспорту і шосейний доріг, яке об’єднувало два напрямки виробничої діяльності: будівництво, ремонт, експлуатацію автомобільних доріг області та вантажні та пасажирські перевезення державним автомобільним транспортом.  В 1958 році Обласне дорожньо-транспортне управління розділило свої повноваження на два окремих обласних управління - Облдорупр (по будівництву , ремонту та  експлуатації автомобільних доріг) та Облтранс (обласне управління транспорту). В 1974 році Облдорупр реорганізовано в обласне дорожнє управління по будівництву  ремонту та експлуатації автомобільних доріг - "Облшляхбуд", яке відносилось до системи Міністерства будівництва та експлуатації автомобільних доріг України. В області пройшло об'єднання ШЕДів та райшляхвідділів, в кожній адміністративно-територіальні одиниці в районах були створені районні шляхові ремонтно-будівельні управління (райШРБУ). Працював потужний Тернопільський завод холодного асфальтобетону,  Бурдяківськнй та Коржівський гірничо-дробарні цехи, Спецавтобаза   №10, ШРБУ №38, створено в 1977 році Мостове РБУ №4. З 1972р. по 1995р. Обласне управління по будівництву, ремонту і експлуатації автомобільних доріг очолював Боровий М.В. З 1995р. по 2000р. Обласне управління очолював Проник Ю.Д. В 1987 році "Облшляхбуд" переіменовано в Обласне виробниче управління будівництва і експлуатації автомобільних доріг. В 1988 році Обласне виробниче управління будівництва і експлуатації автомобільних доріг перетворено в Тернопільське обласне виробниче об'єднання будівництва, ремонту і експлуатації автомобільних шляхів ("Облавтошлях"), а в жовтні 2000 р. воно реорганізовано в Тернопільське обласне об’єднання державних дорожніх підприємств, яке  очолив Гнатів М.Я. Дочірнє підприємство "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства „ДАК „Автомобільні дороги України", утворене у відповідності до наказу Державної  служби автомобільних доріг України від 09.04.2002р. №156, стало правонаступником Обласного об'єднання державних дорожніх підприємств. З лютого 2007 р. по квітень 2008р. Дочірнє підприємство очолював Іваниця Ю.П. З травня 2008р. по теперішній час директором ДП "Тернопільський облавтодор" є Терновий Ігор Володимирович.

Кількість доріг, мостів, труб, які обслуговує ДП "Тернопільський облавтодор":

       - 5006,3 км автодоріг загального користування (4982,4 км з твердим покриттям), в т.ч. 683,5 км автодоріг державного значення і 4322,8 км автодоріг (4298,9 км з твердим покриттям) місцевого значення.
На дорогах області знаходиться 846 мостів і шляхопроводів загальною довжиною 13316 п.м. Усі мости залізобетонні або металеві, дерев'яних немає. На автомобільних дорогах державного  значення знаходиться 109 мостів і шляхопроводів загальною довжиною 2388 п.м.
Обслуговується 5173 труби загальною протяжністю 71541 п.м. На автомобільних дорогах державного  значення знаходиться 644 труби загальною протяжністю 14374 п.м.

- основні види робіт, які виконуються для інших замовників:
Весь комплекс робіт, які відносяться до будівництва та експлуатації автомобільних доріг, а саме:
–    комплекс робіт по будівництву, ремонту і утриманні автомобільних доріг і дорожніх споруд до них;
–    експлуатаційне утримання доріг і дорожніх споруд на них, а також створення і ремонт об'єктів дорожнього сервісу;
–    виробництво будівельних, дорожніх матеріалів і конструкцій, інших виробів, необхідних для ремонту і утримання автомобільних доріг та споруд;
–    здійснення перевезень вантажів автомобільним транспортом;
–    виконання робіт для підприємств агропромислового комплексу (будівництво токів та площадок, під’їзних доріг тощо);
–    контроль якості матеріалів, виробів і конструкцій у лабораторії.

- перелік продукції та послуг, яку реалізує і надає підприємство:
–    металеві дорожні знаки та знаки індивідуального проектування;
–    дерев’яні конструкції;
–    сигнальні стовпчики;
–    залізобетонні конструкції та матеріали – бордюри та павільйони тощо;
–    металеві конструкції.