ДП «Сумський облавтодор»

o_sumy

1.Мережа доріг
Протяжність мережі доріг загального користування, км – 7202
в тому числі:
державного значення –912
із них:
міжнародні  - 98
національні – 255
регіональні - 559
місцевого значення – 6290, (з твердим покриттям – 5777)
із них:
територіальні – 901 (901)
обласні – 2659 (2553)
районні – 2730 (2323)
2.Мости,  шт / пог.м – 520/ 14297
в тому числі:
на дорогах державного значення – 95/ 3108
на дорогах місцевого значення –  425/ 11189
3. Труби, шт - 4043
в тому числі:
на дорогах державного значення – 619
на дорогах місцевого значення - 3424

       ДП “Сумський облавтодор” створене відповідно до Наказу Державної служби автомобільних доріг України від 09.04.2002 року №156. В свою чергу ВАТ „ДАК “Автомобільні дороги України” створена згідно постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002р. № 221 “Про утворення відкритого акціонерного товариства “Державна акціонерна компанія “Автомобільні дороги України” прийнятої  на виконання Указу Президента України “Про заходи щодо підвищення ефективності управління дорожнім господарством України” від 8 листопада 2001 року № 1056/2001.
       Предметом діяльності ДП “Сумський облавтодор” є виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту  та утримання автомобільних доріг, мостів, інших споруд та елементів обстановки доріг.
       До складу ДП „Сумський облавтодор” входять 22 філії, без права юридичної особи, в т.ч. 18 райавтодорів, 3 ДЕДа і Лебединський «Дорбудсервіс», де налагоджено сертифіковане виробництво дорожніх знаків  номінальною  потужністю до 8 - 10 тис. знаків на рік, є цех з виготовлення  бетонних  та  з / бетонних   виробів (автопавільйонів, бортового каменю,   стійок під дорожні знаки, направляючих стовпчиків тощо).
       Станом на 01.01.2009 р. раціональна мережа обслуговуємих доріг становила 7202,1км, у т.ч. державного значення – 919,6 км. Співвідношення  кількості доріг з твердим покриттям (6689,0 км) до загальної раціональної   мережі доріг становить 92,9%.  
       На мережі автодоріг розташовані 509 постійних мостів, загальною протяжністю 14071пог.м., з них залізобетонних – 492 (12959пог.м), металевих – 11 (910пог.м), дерев’яних – 6 (192пог.м) та 4108шт водопропускних труб (67987пог.м). Також налічується в наявності 7 шляхопроводів, загальною протяжністю 385пог.м.
       З року в рік збільшуються обсяги робіт з влаштування під’їздів з твердим покриттям до сільських населених пунктів.
       До числа доріг, що мають важливе значення для економіки області та всієї держави в цілому, відносяться дороги державного значення: Н – 07 Київ-Суми-Юнаківка, Н – 12 Суми-Полтава, Р – 44 Суми-Путивль-Глухів, Р – 61 Батурин-Конотоп-Суми, Р – 46 Харків-Охтирка та М – 02 Кіпті-Глухів-Бачівськ, яка співпадає з напрямком відгалудження 9-го міжнародного транспортного коридору.
       Як відомо, Сумщина має кордон з Росією. В області налічується 6  автомобільних пунктів пропуску (АПП) через державний кордон, які  знаходяться  на мережі доріг, що обслуговуються ДП «Сумський облавтодор»: це АПП «Бачівськ», «Катеринівка», «Рижівка», «Юнаківка», «Покровка», «Дмитрівка».
метою розвитку запровадження новітніх матеріалів та технологій при утриманні та   ремонтах мережі автомобільних доріг загального користування області, за рахунок коштів    місцевого бюджету (5млн.грн.) ДП «Сумський   облавтодор»  була у 2008 році побудована та введена в експлуатацію установка для приготування бітумних емульсій.  Слід зазначити,   що аналогів обладнання такого типу для виробництва емульсії на сьогоднішній день в   Україні не існує. Бітумно-емульсійна установка дозволяє виготовляти емульсію різноманітних складів, яка може застосовуватись для влаштування поверхневої обробки,   захисних шарів зносу, підгрунтовки покриття, дорожного одягу методом просочування;  виконання  ямкового ремонту.
       Обладнання включає в себе установку для емульгування «Катіон – 10» СЗАО «БелТЭН» контейнерного типу, установку розігріву емульгатора, блок для   прийомки  та зберігання соляної кислоти, ємності для латекса, адгезійних добавок, флюкса   (пластифікатора). Продуктивність установки складає 10 (десять) тн за годину. В якості   сировини використовується дорожній бітум, палива – газ. Номінальна потужність установки 8000 т/рік, тому при роботі установки на повну потужність можна вирішити питання ремонту та утриманню автомобільних доріг сучасними  методами  не  лише  на Сумщині, а і в інших прилеглих до неї регіонах.